Wil jij jouw bedrijf naar een nieuwe level tillen? Wij zullen je in deze blogpost leren hoe je kunt opvallen in de digitale jungle met behulp van display-advertenties op externe websites. Hieronder zie je omcirkeld hoe een display-advertentie op een externe website eruit kan zien. Lees snel verder!

(NU.nl, 2023)

Eerder hebben we het al gehad over wat display advertenties zijn, om hier meer kennis over op te doen kun je hierop klikken. Dus we weten wat display-advertenties zijn. Display-advertenties stellen bedrijven in staat om hun advertentie te tonen aan de juiste mensen op de juiste websites. Met zulke advertenties kun je relevante doelgroepen over het hele internet bereiken. Een display-advertentie is niet de enige manier van online adverteren, je kunt ook gebruik maken van zoek-advertenties. (Les, n.d.-c)

Nu vraag je je natuurlijk af wat is een zoek-advertentie? Een zoekadvertentie ook wel de zoekmachinemarketing (SEM) genoemd is een manier van adverteren dat alleen getoond worden aan mensen die actief opzoek zijn naar iets. Zoek-advertenties worden dus alleen weergegeven tijdens zoekopdrachten, de advertenties worden in de rechterkolom bovenaan van de zoekresultaten getoond. Deze advertenties zijn ook betaald, maar jij als ondernemer betaald per klik op je advertentie. Dus SEM is ook nog eens kosteneffectief. (Les, n.d.-c)

Jouw potentiële klanten zijn opzoek naar producten die jij bied! Hoe zorg je ervoor dat jouw klanten jou kunnen vinden? Het antwoord op deze vraag luid als volgt: zoekwoorden. Door zoekwoorden te gebruiken bereik je potentiële klanten. (Les, n.d.-c)

Relevante, verkeersgenererende en concurrentiearme zoekwoorden zijn essentieel. Dus moet je de waarde van je zoekwoord bepalen, verkeer schatten en moet je rekening houden met de concurrentie. Je moet zoeken naar zoekwoorden met minder concurrentie. Voor een succesvolle advertentiecampagne is het vinden van een balans tussen relevantie, verkeer en concurrentie. Naast de juiste zoekwoorden, moet je er natuurlijk ook voor zorgen dat je advertentie opvalt rechts bovenin. Wees relevant, bied speciale aanbiedingen aan en spoor mensen aan tot actie in je advertentie. Zorg er ook voor dat je zoekwoord terugkomt in de advertentie. Door bovenstaande stappen te volgen zorg je ervoor dat je advertentie opvalt en meer verkeer genereert. (Les, n.d.-c)

In deze blogpost heb je geleerd over een andere manier van online adverteren, namelijk zoek-advertenties. In de volgende blogpost zullen we leren over hoe je de campagnes kan verbeteren. Je kan naar de blogpost gaan door hierop te klikken. Tot daar!

Voor de geheelde module ga naar de site: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/promote-business-online/module/18/lesson/89