Wil jij een succesvolle adverteerder zijn en potentiële klanten werven? Lees dan snel verder. In deze blogpost zullen we het hebben over de juiste structuur om relevantie te bereiken, het beste te halen uit je zoekwoorden, je zoekwoorden verfijnen en je conversies bijhouden.

Wil jij een succesvolle adverteerder zijn? Dan moet je ervoor zorgen dat je relevantie advertenties maakt die mensen helpen vinden wat ze zoeken. Dus is het van belang een goede structuur toe te passen in je SEM-campagnes. Op die manier trek je meer bezoekers naar je site. De structuur van SEM-campagnes bestaat uit een account waarin je campagnes en advertentiegroepen hebt. (Les, n.d.-d)

Handige toolmiddelen om je zoekwoorden relevanter te maken, zijn onder andere zoekmachines zoals Google en Bing. Die tools beschikken namelijk over de Zoekwoordplanner en Keyword Research Tool. Op die manier vind je relevante zoekwoorden door zoekopdrachten te bekijken en informatie te krijgen over zoekvolume, biedingen en concurrentie. Vervolgens organiseer je de zoekwoorden in advertentiegroepen en vind je een aansluiting met potentiële klanten. Op die manier vind je de goede zoekwoorden en sluit je de slechte af. Blijf hier consistent mee om gaan om voortdurend aan te sluiten bij de behoeftes van je potentiële klant. (Les, n.d.-d)

Hierbij is het ook belangrijk om de gewenste acties van de bezoekers op je website te volgen. Voordat je dit doet bepaal je welke acties je wilt meten en welke tools je kan gebruiken om het bij te houden. Met behulp van rapporten van de tools, krijg je informatie over het succes van je online campagnes en kan je jezelf verbeteren. (Les, n.d.-d)

Gefeliciteerd, je bent aan het einde van de module gekomen. Wij wisten dat je het kon, maar onze leuke blogpost helpt er aan mee natuurlijk.


De gehele module kun je vinden op de site: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats/course/promote-business-online/module/9/lesson/58